音乐体验设计实验室作为上海纽约大学 创新与创造力项目 (Program of Creativity and Innovation) 名下的紧密战略合作伙伴之一, 将会以上海作为起点, 与中国有创新精神的艺术家以及文化、科技与教育机构进行音乐体验设计上的合作。从而使其设计出的产品更加符合中国市场。同时也能推动STEAM (Science, Technology, Engineer, Art, Math) 教育的发展。

The NYU MusEDLab has partnered with NYU Shanghai’s Program of Creativity and Innovation (PCI). As one of the major academic labs that PCI is co-developing in China, MusEDLab’s work in Shanghai focuses on testing collaborative design-based research methodology as well as localizing the lab's current designs. We will conduct co-design sessions with NYU Shanghai students and faculty as well as creative local educators, artists, members of cultural and educational institutions and industry partners who are interested in music, technology and education.

NYU MusEDLab and PCI are aiming to shape the future of cross-disciplinary education through leveraging technologies to lower the barrier to creative expression and using music as a tool to catalyze the development of STEAM education.

---------------------------------------------------------------------------------------

2018年暑期课:创造性学习设计

Upcoming event at NYU Shanghai:

Summer course: Creative Learning Design

---------------------------------------------------------------------------------------

以下你可以听到音乐体验设计实验室主任Alex Ruthmann在上海纽约大学录制的新科技与音乐播客访谈和获取工作坊学习的材料。

You can access to Alex Ruthmann, NYU MusEDLab director's podcast and the workshop he conducted at NYUSH (sponsored by PCI) through the links listed below:

播客访谈:新科技与音乐

The PCI Podcast: New Technologies and Music

上海纽约大学工作坊学习材料:

MusEDLab NYU Shanghai Workshop

---------------------------------------------------------------------------------------

想要了解更多关于纽约大学音乐体验设计实验室的信息可以关注我们的微信公众号,获得实时信息。

For more information, please subscribe on our wechat account

纽约大学音乐体验设计实验室是一个以研究性学习和体验设计为导向的实验室。这个实验室为纽约大学的学生提供了一个设计,调研音乐相关科技项目的自由创新环境。在这个平台,学生能够向相关从业人员,教育者,非营利组织进行学习,并展开对接,交流及分享。实验室同时提供以创新设计为基础的合作型学习研究课程,从而帮助纽约大学的学生更好地与全世界接轨,并为音乐工作者设计和提供更优质的音乐体验项目。

基于纽约大学实验室研究性学习及设计平台,音乐体验设计实验室不仅聚集了来自纽约大学各个校区的相关教授、学生,还有精通设计、交互技术、软件开发、音乐教育等领域的创新型技术人员,商业和技术顾问等。所有有潜力的设计及项目都会在与这些人员以及终端用户的合作性研究中得到进一步的发展与完善,使之最终能与市场对接。作为一个以提升社会效益为最高指导原则的创新型实验室,纽约大学音乐体验设计实验室致力于研发那些通过开创性互动学习的技术手段,最终能在未来音乐教育领域内产生一定影响的体验平台。目前,实验室和MIT麻省理工大学多媒体实验室,纽约爱乐乐团,卡内基音乐厅的教育部门,纽约市教育部等进行紧密的联系合作,并且为他们提供音乐技术与教育上的设计与支持。

纽约大学音乐体验设计实验室坚信音乐存在于生活中的每个角落,只要有音乐的地方就有机会达成音乐体验设计与教育的融合与发展。目前,实验室开展并参与的调研设计项目有网页应用开发,浸入式音乐体验设计,互动音乐教研,创意工作坊和课程研发等。这样的跨界合作为实验室在现代创新型文化市场中的立足与引领未来跨学科创新教育奠定了坚实的基础。